Ihana ananas

 

 

ananas2

Ananas on todella helppo ja terveellinen välipala. 2,5 dl ananasta sisältää vain 80 kilokaloria, jotka kylläkin koostuu lähinnä hedelmäsokerista, mutta ananaksen hyödyt kumoavat mennentullen sen haitat. Ananaksen on väitetty muunmuassa:

  • helpottavan ruoansulatusta
  • poistavan tulehdusta
  • estävän uuden rasvan imeytymistä
  • vahvistavan luustoa
  • poistavan turvotusta

Tuore ananas sisältää runsaasi c- ja a-vitamiinia, jotka auttavat solujen uusiutumisessa, sekä magnaania joka on luun rakennusaine. Ananas kannattaa siis ottaa osaksi terveellistä ruokavaliota ja nauttia sen hyvästä mausta.

Ananas on ihan ehdottomasti yksi minun lemppari hedelmistäni, se on helppo ja terveellinen vaihtoehto makeannälkään, mutta toimii samalla loistavasti sekä smoothieissa ja kylmissä sekä lämpimissä ruoissa. Tänään ostin pitkästä aikaa ananasta ja ajattelin kokeilla pariakin erilaista smoothiereseptiä, toinen onnistui hieman paremmin ja toinen vähän vähemmän hyvin. 

ananas4

 

Vasemmanpuoleinen, eli välipalasmoothie sisälsi: ananasta, lucumaa, alpron soya manteli- jugurttia ja maapähkinävoita sekä banaania. Tämän olin ajatellut olevan herkullinen välipala, johon olisi helppo lisätä hieman proteiinia esimerkiksi jauheen muodossa, mutta kannatta jättää tuo alpron mantelinmakuinen soijajugurtti hyllyyn jos ei tykkää keinotekoisen mantelin mausta..

Oranssi, eli flunssankarkoitussmoothie taasen silsälsi: ananasta, kiiviä, inkivääriä ja makeuttamatonta porkkanamehua. Tästä tuli erinomainen, hieman mehumainen combo johon tulen taatusti turvautumaan kurkun kipeytyessä.

ananas

Ihanaa viikonloppua! Minä lähden heti huomenna aamusta maalle työleirille viettämään laatuaikaa siis perheen parissa<3

withloveEmma

emmakaisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta