Jokanaisen morsiushaaste.

Älkää nyt antako nimen hämätä, tästä ei suljeta pois ketään. Fakta on nyt se, että häät lähestyy minulla ja sadoilla muillakin morsiamilla. Jokainen morsian varmasti haluaa olla kauneimmillaan hääpäivänään ja nyt onkin aika laittaa kakkosvaihde treenissä (noin sadatta kertaa ainakin omalla kohdallani) päälle.

Kamppailen hieman sen asian kanssa, että kesäkuntohan on tässä ja nyt, ei tähän pakettiin enää rakenneta tässä ajassa mitään kovin atleettista lookkia, joten nyt sitten kuoritaan tästä olemassa olevasta se kaikista parasversio ulos. Mikä olisikaan sen mukavampaa kuin yhdistää voimat ja tehdä tämä urakka porukassa?

Kesä tuo haasteita salilla käymiseen, motivaatio ei ole huipussaan ja sisälle ei tekisi mieli mennä treenaamaan. Ajattelin tehdä haasteesta sellaisen, että treenata voi niin sisällä kuin ulkonakin, ja sellaisia treenejä, joita ei ulkona pysty tekemään olisi vain muutama viikossa. Tulen antamaan myös kotijumppavaihtoehdon näille salitreeneille, koska kaikki eivät halua mennä sinne salille laisinkaan. Itse vedän nyt sinne juhannukselle TFW:llä peruskurssin loppuun ja lähden sitten mukaan haasteeseen sinne ihan loppuun asti. Treenisyklitys toimii kuitenkin ihan samalla tavalla, treenaan kolme kertaa viikossa korkealla intensiteetillä ja teen samat lenkit kuin tekin.

Haaste siis koostuu seuraavista asioista:

  • Kolmesta treenistä, jotka olisi suositeltavaa tehdä kuntosalilla tai jos kotona on mahdollista käyttää jonkinlaisia lisäpainoja, niin sitten kotona treenaaminen onnistuu. Treenit jakautuu niin, että yhtenä päivänä treenataan alakroppa, toisena yläkroppa ja kolmantena tehdään koko vartalon sykettä nostattava kiertoharjoittelu.
  • Haaste sisältää myös kaksi intensiivistä ulkona tehtävää lenkkiä taikka porrastreeniä, joihin annan myös vinkkejä.
  • Yksi kevyempi hölkkä/lenkki.
  • Tämän lisäksi annan yhden mallin ruokailulle, tämä toki ei ole ammattilaisen tekemä vaan minun omien kokemusteni pohjalta rakennettu, valmista ruokavaliota mukaileva, jota olen hieman Timon valvovan silmän alla muokannut.

Treenien tarkoitus ei siis ole kasvattaa lihasta, vaan ylläpitää sitä jo rakennettua massaa ja saada tiristettyä mahdollisuuksien mukaan edes hieman rasvoista pois. Treenien tulee olla intensiivisiä ja ajatuksella tehtyjä. Tässä haasteessa korostuu myös levon merkitys ja olisi hyvä jos ainakin yksi päivä viikossa olisi pyhitetty täysin pelkälle levolle. Haaste kestää kuusi viikkoa ja tarkoitus olisi jatkaa siis sinne heinäkuun 12 päivään asti, jonka jälkeen on edessä huolettomampi kevennetty viikko, joka menee ainakin itsellä sitten jo ihan hääpuuhien merkeissä.

Tässä on keskellä on oma haasteensa nimeltä juhannus, mutta sallittakoon silloin pieni herkuttelu, kuhan ei ihan lähde käsistä koko viikonlopuksi, eli silloin pidetään hieman höllennetty viikonloppu. Viikonloppu nautitaan hyvästä seurasta ja ruoasta mökkitreenejä unohtamatta, ja sen jälkeen otetaan vielä loppukiri pienillä lisämausteilla.

Laitan huomenna treeniohjelmaa kun saadaan se Timon kanssa purkitettua ja myöskin ruokaraamit, jotka antavat hyvän pohjan järkevälle syömiselle!

Miltäs tämä kuulostaa? Oletko mukana:P?

image2 (2)

image1 (1)

emmakaisa

9 vastausta artikkeliin “Jokanaisen morsiushaaste.”

  1. ehdottomasti mukana,vaikka omista häistä tasan 13v.kevät mennyt kesäkuntoon prokjektissa,hyvää jatkoa jolla varmasti ainakin säilyttää tulokset : ) ja edellisee postaukseen,joku tuollaine ”tykkää” nappi olisi hyvä,harvemmin hyvästä kirjoituksesta huolimatta tulee jätettyä viestiä,vaikka pitäisu kyllä.ihanaa kesän alkua!

    • Jep ihan jokaiselle tämä on tarkoitettu, itsellä tokikin juuri ne häät tavoitteena! Toki tarkoitus olisi, että olisi ihan pysyvä kunto, eikä vaan hääkunto! Kiva olisi kuulla kommenttia matkanvarrelta, että kuinka sujuu 🙂 Kiva kun olet mukana ja tehokasta kesää sinulle 🙂

    • Kivaa 🙂 Kyllä porukassa on aina kivempi pyrkiä siihen omaan tavoitteeseen, kun on muitakin kenenkanssa jakaa omia fiiliksiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta