Morsiushaaste, yläkropan treeni.

Noniin eli tässä olisi nyt sitten se toinen, eli yläkropan treeni ja niinkuin jo edellisessä postauksessa kerroinkin, tehdään huolellisesti ja intensiivisesti tämäkin treeni!

1. Ensimmäisenä liikkeenä leuanveto. Jos liike tuntuu liian rankalta, niin ota reilusti kuminauha avuksi ja pikkuhiljaa kokeile tehdä ensin yksi ilman, sitten kaksi jne. Tärkeintä kuitenkin on, että teet parhaasi. Toistoja tehdään niin monta kun pystyy, kaikenkaikkiaan kolme kertaa.30510Voit tehdä leuanvedon joko myötä tai vastaotteella, mutta jos teet esim. myötäotteella leuanvedon, niin kolmannen kohdan kulmasoutu- liikkeen teet sitten vastaotteella.

2. Thruster 3 x 10-12

Kannattaa aloittaa maltillisesti, mutta painoa voi kuitenkin olla hieman enemmän kuin ihan tavallisessa olkapunnerruksessa. Painoa kuitenkin sen verran, että jaksat tehdä toistot loppuun asti 🙂

3. Kulmasoutu, myötä tai vastaote, riippuen miten teit leuanvedon. 3 x 12-153054collageKoita puristaa lavat yhteen kun vedät tankoa napaa kohti, voiman tulisi tulla selästä. Polvet pysyy koukussa ja tanko saa kevyesti levätä etureisien päällä.

4. Punnerrus/ penkkipunnerrus 5 x 12-15, tässä annan valinnanvapauden. Itse tykkään punnertaa ihan tavallisesti, mutta Timo olisi tykännyt laittaa tähän tuon penkkauksen, joten nyt ihan up to you, että kummasta tykkäät enemmän 😉

5. Dippipunnerrus 3 x12-15, tässä saa käyttää myöskin kuminauhaa keventämässä, mikäli dippaaminen tuntuu liian raskaalta, mutta kuten leuanvedossa, niin tässäkin olisi hyvä kokeilla aina välillä, että onnistuisiko se dippi jo ilman kuminauhaa.3052collage

6. Viimeisenä supersetti: ensin seisten hauiskääntö käsipainoilla 3 x 12-15 ja sitten vipunosto sivuille käsipainoilla 3 x 12- 15.3053collageAloita liike vartalon sivuilta, jotta saat eristettyä liikkeen olkapäihin. Pyri pitämään noston aikana hartiat alhaalla. Olisi helppoa ottaa hieman vauhtia keskeltä, mutta nyt koitetaan saada se tuntuma vain sinne, mihin se kuuluu eli olkapäihin, joten nyt ainoa käsien lähtöpaikka on sivuilla 🙂

Tässä nyt alkuun nämä treenit, jatkoa seuraa pian! Palataan vielä illalla ruokahommien merkeissä!  Nyt mukavaa sunnuntaita jokaiselle:)

image1 (1)

emmakaisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta