Morsiushaaste osa 3. Kiertoharjoittelu

On aika julkaista viikon kolmas salilla tehtävä treeni, eli kiertoharjoittelu. Tämänkin voi tehdä kotona ja hieman vaikka muokata liikkeitä sellaisiksi, että ne pystyy kotioloissa suorittamaan, ja oikeastaan melkein kaikki niistä pystyykin.

Treenin tavoitteena on pitää syke kokoajan korkealla ja liikkeiden välissä ei tulisi olla taukoa ollenkaan. Kierroksia tehdään 3-6 ja jokaisen kierroksen välissä pidetään 30sek-1min taukoa, ei yhtään enempää.

Treeni alkaa lämmittelyllä, jossa juostaan juoksumatolla 10 minuuttia. Rytmitä juoksusi seuraavanlaisesti: 1min kävelyä, 30sek hölkkää ja 1 min juoksua, näitä teet kaikenkaikkiaan neljä kertaa. Tämän jälkeen ripeästi hommiin.

Kerää lähellesi steppilauta, bumppi- tai jokin vastaava tanko, jossa on hieman normaalia vähemmän painoa, mutta kuitenkin sen verran, että se ei tunnu liian helpolta. Tangon lisäksi etsi itsellesi käsipainot ja joko bosu- tai jumppapallo.

Tässä siis treeni olkaa hyvä:

1. Rinnalleveto yhdistettynä olkapunnerrukseen 1 x 15,

collagekierto

 

2.Vie tanko suoraan niskan päälle ja tee kyykky 1 x 15

_MG_9303

3. Dippi steppilaudalta 1 x 15

anigif2

4. Punnerrus suorinjaloin tai polvet maassa 1x 15

collagekier

5. kyykkyhyppy 1 x 20

anigif

6. Vatsat käsipainojen kanssa pallon päällä tai bosulla 1 x 20

collagekiert

Koita tässä liikkeessä kiinnittää huomiota siihen, että kurkoitat käsillä yläviistoon ja koitat ensin tehdä työn vatsalla, kädet tulee vain jatkona liikkeessä. Tämä tekee hyvää etenkin vatsan yläosalle ja kylkien yläosiin.

7. Vuorikiipeilijä stepperille 1 x 30, eli 15 per puoli.

_MG_9331

Liikkeiden jälkeen 30 sek – 1 min taukoa ja sitten vaan koko homma uudelleen. Kun kunto kohenee, niin pyritään siihen kuuteen kertaan, eikä jäädä tekemään vain kolmea kierrosta.

Tämä saa varmasti hien pintaan ja sykkeen kohoamaan. Ja niinkun sanoin, tämän voi soveltaa myös kotikäyttöön helposti, vain mielikuvitus on rajana!

Huomenna onkin viikon toisen treenin vuoro. Jos et ole vielä tietoinen, että mistä on kyse, niin käy katsomassa edelliset postaukset aiheesta TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ.

Liikunnan iloa jokaiselle 🙂

withloveEmma

emmakaisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta