No nyt sitä ruokapäiväkirjaa..

Ruokapäiväkirjan tekeminen olikin todella ärsyttävää, sillä tajusin, että syön herkkuja joka päivä, siis ihan joka päivä töissä. Kotona meillä ei ole mitään hyvää, niin ei tulee mitän hyvää syötyäkään. Toisaalta rakastan herkkuja, joten en kyllä kauheasti ole niitä töissä vältellytkään. Kuitenkin kohtuus pitää muistaa kaikessa, myös siinä suklaan syönnissä :D.

Toinen kompastuskiveni on se, että kun teen eväät valmiiksi töihin, syön järkevästi ja monipuolisesti. Sitten kun iltapäivästä tulen kotiin, saatan elää loppupäivän pelkällä jugurtilla. Tiedän, että minulle sopii se, että minulla on säännöllinen ruokavalio, sillä silloin syön järkevästi, monipuolisesti ja tarpeeksi.

Nyt syksyltä peruttiinkin suunnitelmat tiukasta dietistä ja lähden liikkeelle siitä, että alan syömään järkevästi. Teen ihan itse itselleni sellaisen suunnitelman, että kaloreita tulee päivässä ainakin noin 2000, nyt alkuun ja siitä sitten hieman niitä nostelen pikkuhiljaa. Koitan saada kropan kestämään enemmän hiilihydraatteja, mutta aion silti ottaa ne vihanneksista ja hedelmistä, aionana poikkeuksena on lempiviljani kaura. Katsotaan sitten keväällä uusiksi kun kroppa ottaa vastaan ruokaa vähän paremmin. Nyt ei ole pitkään aikaan vielä aika karsia kaloreita pois, päinvastoin..

Tässän nyt kuitenkin viimeviikolta ma- ke syömiseni, niinkuin sanoin… Aamut alkaa ihan lupaavasti 😀 Treenejä viimeviikolle kertyi varmaan yhteensä sen 3, että senkin puoleen söin aika vähän iltaisin..

Maanantai

klo 6:15 smoothie: 200ml soijamaito kevyt, 100ml kahvi, 1 skooppi proteiinijauhetta

klo 9:30 gluteeniton kaurahiutale 40g, marjoja, pieni pala juustokakkua 😀

klo 11:20 jauheliha 17% noin 150g, uunikasviksia, salaatti/tomaatti/kurkku

klo 15:30 mango, avokado, omena, lehtikaalismoothie (Bistro Naapuri)

klo 18:34 40g gluteeniton kaurahiutale, 1 skooppi proteiinijauhetta

Lenkki 1h 20min

klo 20:14 riisinuudeli, ananas, kana wokki+ puoli lautasellista salaattia

image5

Tiistai

klo 6:15 smoothie: 250ml makeuttamaton soijamaito, marjoja, skooppi proteiinijauhetta,

klo 10:00 40g gluteenittomia kaurahiutaleita, marjoja

klo 11:30 riisinuudeli, ananas, kana-wokki + salaattia puolikas lautanen (samanlainen kuin illalla)

klo 14:00 1 pipari n. 90g

klo 15:30 smoothie: ½mango, ½avokado, makeuttamaton soijamaito, proteiinijauhe n. ½skooppi

_MG_1030

klo 19:00 100g makeuttamaton soijajugurtti, ½ mansikka skyr.

keskiviikko

klo 6.15 kahvi, 100g makeuttamaton soijajugurtti, ½ mansikka skyr

klo 8:30 40g kaurahiutale, marjoja,

klo 10:00 8 palaa suklaata 😀

klo 11:45 n. 100g broilerinfilee, 50g porkkanaa, puolikas avokado, 20ml salaatinkastiketta, vihersalaattia.

image1 (13)

klo 14:00 pala suklaata ja marianne

klo 15:30 100g makeuttamatonta soijajugurttia

klo 18:00 banaani ja ruisleipä

Kävellen ruokakauppaan, noin 4km yhteensä.

klo 20:30 n. 3,5 dl kasvissosekeitto (bataatti, porkkana, lanttu, sipuli, vesi) 100g raejuusto

_MG_0627

 

Tätä viikkoa en kehtaisi edes paperille pistää 😀 Noh, ensiviikolla uusi yritys!

Kivaa ja aurinkoista lauantaita sinne<3

-Emma

emmakaisa

4 vastausta artikkeliin “No nyt sitä ruokapäiväkirjaa..”

  1. Ettei vaan olis riisinoodelit fitnesstukun diet noodleleita? kalorit nolla 🙊🙊

    • Vois hyvinkin olla 😀 Mutta ei! Timo oli tehnyt kerrankin ruokaa, niin oli ihan tavallisia kaupan noodeleita lautasella, itse tykkään gluteenittomista riisinoodeleista jota saa varmaan joka kaupasta, mutta niidenkään ravintoarvoilla ei ole kauheasti juhlimista:P

  2. Missä kaikki hyvät rasvat? Avokadoa oli kyllä, mutta muutoin kovin vähärasvaiselta näyttää.

    • Niimpä 😀 Siis olen tosi huono käyttämään mitään rasvoja, toki siis ruisleivän päällä oli hieman kasvisrasva levitettä ja kanani + muut paistan oliiviöljyssä… Niinkuin sanoin, tämä ei ole mikään oppikirja esimerkki ruokavaliosta 😛

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta