Herkuton marraskuu ja muita myönnytyksiä

Minulla on ollut tässä syys- ja lokakuun ajan aika huoleton asenne ruokailuja kohtaan, eikä se nyt niin vakavaa oikeastaan olekkaan välillä. Huomaan kuitenkin kahdessa kuukaudessa tapahtuneen suuren muutoksen, muutos ei ole vaan jo luonnollisestikin tapahtuva fyysinen muutos, vaan voin myös todella huonosti. Enkä tarkoita huonovointisuudella sitä asiaankuuluvaa pahaa oloa vaan sitä joka tulee kun mättää sokeria ja rasvaa tarpeeksi sisäänsä – oloa.

Olen todella väsynyt, väsymys johtuu osittain myös raskaudesta, mutta koen myös, että voisin olla paljon virkeämpi jos söisin puhtaammin. Ihoni on samea ja hiuksetkaan eivät voi hyvin, vaikka olen kuullut niiden kukoistavan raskausaikana..

P1000053

Samalla mietin, että millaiseen rasitukseen pakotan pikkuisen sisälläni. Hän ei saa valita, että mitä ruokaa hän syö ja minä sujuvasti pakotan hänet ruokailemaan tällä hetkellä todella huonosti. Mihin katosi kaikki periaatteeni puhtaasta ruokavaliosta? Vieläkään ei tule kuuloonkaan mikään kanaparsa setti, mutta haluan putsata silti kaiken turhan herkuttelun pois. On ollut nimittäin aivan liian helppoa käydä ulkona syömässä…

Olen ennenkin puhunut siitä, että tavoitteet motivoivat minua ja ilman tavoitteita olen ihan tuuliajolla. Nyt olen tavallaan ollut aivan tuuliajolla, vaikka minulla on tärkeämpi tavoite kuin mitä minulla on koskaan ollut – kasvattaa nimittäin terve lapsi. Tästä huolimatta on minulla oltava joku pieni porkkana ja päätinkin, että sunnuntaina alkaa herkku- ja ulkonasyömislakko joka saa kestää sinne joulukuun reissuun asti. Sen jälkeen on jo varmasti helpompaa kun sokerista on vihdoin vieroituttu. Tämä tulee kyllä olemaan VAIKEAA, sillä joulu ja joulusuklaat ovat ovella!

Toinen pieni luovuttaminen tapahtuu nyt salitreenin osalta. Siitä ei vaan tule mitään, kun kaikki tuntuu pahalta ja sattuu. Onneksi keksin minulle sopivan vaihtoehdon, sillä päätin palata pitkästä aikaa takaisin jumppasaliin jumppien ääreen. Mikään bodypump ei taida nyt olla vaihtoehto, mutta aion etsiä itselleni sopivan lajin ja kerron kyllä kokemuksistani täällä teille kunhan alkuun ensin pääsen. Näinköhän löytyy Elixialta minulle sopiva ryhmäliikuntatunti? Onko teillä suosituksia kivoista tunneista joita kannattaa kokeilla? Uskon, että saan enemmän irti ja suuremman hyödyn nyt siitä jos käyn vetämässä vaikka nyt sitten zumbatunnin täydellä teholla, kuin jos höntsäilen jotain sinnepäin salilla, enkä saa kunnolla edes lämpöä päälle.

P1000052 P1000055

emmakaisa

8 vastausta artikkeliin “Herkuton marraskuu ja muita myönnytyksiä”

  1. Moikka!

    Sain esikoiseni 6 viikkoa sitten ja väsyneenä/kun paikkoja kolotti/vikalla kolmanneksella ihan parasta liikuntaa oli tämä: http://sportmama.fi/sportmama-dvd/

    Suosittelen todellakin Anskun DVD:tä 🙂 Ohjelmista pystyi hyvin valitsemaan omansa kullekkin päivälle voinnin ja fiiliksen mukaan 🙂

    Paljon onnea raskaudesta ja tsemppiä tulevaan!

  2. Moikka! Mä about samoilla viikoilla ja samoja ajatuksia löytyy paljon. Voisin liittyy sun remmiin tuohon marraskuun herkkulakkoon tai ainakin niiden karsimisen yhteen päivään! Ja mitä liikuntaan tulee, itse olen juoksun vaihtanut lenkkeilyyn ja spinningiin / stepperiin / soutamiseen ja salin kuntopiiriin ja kotijumppiin (keskittyen syviin vatsoihin yms.) Toivottavasti saat jotain vinkkejä multa niin kuin mä sulta! 🙂

    • Joo tervetuloa kerhoon 🙂 vertaistuki on aina parasta! Siis oon joo itsekin salilla panostanut nyt kävelyyn, en oikein tykkää stepperistä, vaikkakin se tekee mun selälle hyvää. Voi vitsi noi syvät vatsat! Mulla on ne niin rappiolla 😀 pakko zempata niiden treenailua!

  3. Hei, mielellään otetaan vastaan vinkkejä raskausajan liikuntaan!

    Täällä mennään vielä ensimmäistä kolmannesta, mutta koko ajan mielessä jyskyttää ajatukset, että mitä kannattaa / ei kannata tehdä ja millä sykkeillä. Onneksi ensi viikolla neuvola, niin se ehkä selkeyttää tätä. Spinningiä rakastan ja vedän edelleen, mutta rankimmat crosstraining -tyyppiset treenit on jo jääneet viikko-ohjelmasta pois. Tilalle on tullut BodyBalancea ja EasyJogaa, mutta salin puoli on vielä vähän mysteeri sen suhteen, miten nyt kannattaa treenailla.

    • Ajattelin, että koska aihe koskettaa monia ja myös itseäni, voisin tehdä ihan postaussarjan raskausajan liikunnasta 🙂 Paras mittari on neuvolaakin enemmän omat tuntemukset! Jos tuntuu hyvältä, niin anna mennä vaan, mutta jos epäilyttää/tuntuu oudolta, niin kannattaa ehkä sitten hieman höllätä tahtia! Mukavaa odotusaikaa sinulle<3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta