Vatsantahtista liikuntaa

Treenasin viimeksi Antiqualla, jonka jälkeen supistukset ovat pitäneet minut kotisohvalla pelkäämässä kaikkea liikuntaa. Kun vihdoin sain vapautuksen liikkua oman voinnin mukaan, oli minun pakko päästä edes vähän kokeilemaan, miltä kevyt treenailu tuntuisi kropassa.

Tässä raskauden myötä olen oppinut arvostamaan kykyä liikuttaa omaa vartaloa. Vihaamani kyykky ja maastaveto tuntuisi palkinnolta ja vasta nyt tajuan, kuinka onnekas olen kun pystyn normaalielämässä liikkumaan juuri niinkuin haluan. Voin vaan kuvitella, että kuinka tuskaista tulee ensimmäiset kunnon kyykkyni olemaan, mutta kyllä minä tulen niistä nauttimaankin koko sydämestäni!

_MG_3015

Nyt liikuntaa määrittää kuitenkin vatsa-asukki ja sen myötä supistukset, joten kyykkyni ilman painoa, 90 asteen kulmaan ovat olleet se rajuin liike jaloille hetkeen. Tein nyt kahtena päivänä tälläviikolla treenin , joka kuormittaa kevyen hellästi koko kroppaa ja jota tehdessä mihinkään ei liiemmpin kolottanut.

Olen löytänyt syvän yhteyden kuntosalimme kuntopyörän kanssa. Enkä nyt tarkoita mitä tahansa pyörää, vaan sitä missä istutaan mukavassa selkänojallisessa istuimessa ja polkeminen menee siinä sivussa kun luet tyytyväisenä lehteä. Olen nyt pariin otteeseen polkaissut sellaisen puolentunnin reippaan lenkin ihan huomaamattani, kun pyörä on osoittautunut niin mukavaksi paikaksi istuskella. Polkemisen lisäksi olen pikkuisen pumppaillut selkää ja olkapäitä, sekä tehnyt niitä oman kehonpainon kyykkyjä – nekin penkille.

_MG_3022

Haluan jo synnytystäkin ajatellen alkaa pikkuhiljaa palautella lihaskuntoani takaisin. Koitan valmistautua tulevaan parhaani mukaan ja uskon, että raskaudesta palautuminen on helpompaa jos olen saanut edes vähän kuntoani kohotettua. Toki minun on huomioitava jatkuvasti supistukseni ja olen todellakin treenaillut rauhallisesti ja vatsantahtisesti, eli tauko on silloin kun tauko tulee. Ei automaattisesti settien välissä niinkuin ennen. Minua on töihinpaluun jälkeen alkanut vaivata myös aivan älyttömän ärsyttävä selkäkipu, joten koitan tehdä kaikkeni, että se ei pääse tästä enää pahenemaan.

Tähän mennessä ylivoimaisesti treenin rankin osuus on ollut Onkiniemen Elixian rappuset, että edes pääsen ylipäätäänsä treenaamaan, joten kyllä se kevytkin treeni on ihan paikallaan. 😀

_MG_3023_MG_3020

 

emmakaisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta