Kyykkymaksimeja vai pelkkää ylläpitöpumppailua?

IMG_7906

Olen itseasiassa aikalailla yllättynyt, että vieläkin olen jaksanut käydä salilla. Olen koittanut hyödyntää niitä päiviä kun olen ”hereillä” eli jaksan muutakin kuin hengittää. Esimerkiksi eilen oli sellainen päivä, että en olisi ikimaailmassa pystynyt treenaamaan joten lepo oli silloin prioriteetti numero yksi.  Jos raskausaikana ei mitään muuta opi itsestään, niin ainakin oppii kuuntelemaan niitä oman kropan tarpeita. Kun on nälkä pitää syödä ja kun on väsy, niin silloin levätään – jokainen päivä on erilainen.

Olen nyt käynyt treenamassa 0-4 kertaa viikossa. Tällä viikolla treenejä tuli ruhtinaalliset kaksi, mutta koen senkin parempana kuin ei mitään. En todellakaan ota stressiä treenaamisesta vaan teen sitä silloin kun minusta tuntuu siltä. Olen kyllä toki puolivitsillä heittänyt, että olisipa kesäkunnossa edes sitten olkapäät, mutta eipä tällä ruokailulla ja treenien määrällä kauheasti muotoa niihin  muokata.

Se, mikä minusta on ollut hassua, on voimatasojen säilyminen. Olen nimittäin hiljalleen alkanut taas kyykkäillä tangon kanssa ja selkää treenaan edelleen melkeimpä samoilla vastuksilla kuin ennenkin – kuin myös olkapäitä. Kyykkyyn nyt en missään nimessä ole laittanut, en edes kokeillut laittaa mitään lisäpainoja, sillä kyllä minulla on jo tässä omassa kropassa lisäpainoa ihan tarpeeksi. Todella tärkeää on myös kuulostella, että mikä on se oma ”kyykky”, mikään syväkyykky ei nyt tule kyseeseen tässä kohtaa raskautta, enhän minä pääsisi sieltä edes ylös :D! Uskon kuitenkin, että painonnousuni on osasyy siihen, miksi jaksan treenata jalkoja edelleen suhteellisen hyvillä painoilla, onhan minun jalkojeni päällä jatkuvasti lisäpainoa, mitä ei vielä esimerkiksi vuosi sitten ollut.

Minusta tässäkohtaa raskautta on ihan turhaa lähteä leikkimään mitään voimannostajaa, mutta jos oma vointi on sellainen, että pystyy tekemään, niin mikäpä siinä! Voin esimerkiksi kertoa, että koitin tänään kävellä matolla, niin viiden minuutin jälkeen oli pakko lopetaa, mutta taas olkapunnerrukset tein 20kg tangolla ja rauta nousi oikein ”kevyesti”. Liikunta on niin iso osa minun elämääni, että jo se, että pääsen hieman fiilistelemään salille jumppailua saa minut voimaan paljon paremmin. Nyt vielä kun sain TOM TOM:ilta testiin uuden urheilukellon, niin pystyn tarkkailemaan omia syketaajuuksia helpommin ja treeni pysyy turvallisena.

IMG_7905

Kuinka moni muuten odottaa kuin kuuta nousevaa, että pääsee korkkaamaan uuden SYKE- kauden tänään? Minä ainakin!

emmakaisa

2 vastausta artikkeliin “Kyykkymaksimeja vai pelkkää ylläpitöpumppailua?”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta