Keksi uusi tekosyy! (tämän treenin tein tänään)

Tulin äsken salilta. Kyllä. Luitte oikein, tulin äsken tekemästä sali treeniä, olin kotona kello 21:45.

Olen aina vähän naureskellut näille salille karkaaville tammikuutreenaajille, mutta nyt minun on nieltävä ylpeyteni ja yhdyttävä heihin. Oli jotenkin helppo sluibailla koko syksy miettien, että katsotaan sitten keväällä. Ei, minä en voi vedota väsymykseen tai siihen, että en ehtisi. Kyllä minulla olisi sitä aikaa ollut jos vain olisin viitsinyt. Ja juu, olen ollut kotona pojan kanssa, mikä on todella tärkeää, mutta niin on tärkeää pitää huolta myös siitä omasta kropasta, sillä nyt minun kipumittani tuli täyteen.

Päätin, että koetan liikkua vähintään viisi kertaa viikossa edes jotenkin. Jos pääsisin treenaamaan salille edes kaksi kertaa olisi se jo suorastaan luksusta, mutta koitan nyt käydä kuitenkin sen kolme, jotta voisin tehdä edes vähän suunnitelmallista treeniä. Minä niin olisin halunnut ottaa TFW:lle jäsenyyden tälle vuodelle, mutta Timon töiden ja pojan takia aikatauluun sidotut treenit eivät vain tule kohdallani kuuloonkaan. Pääsisin ehkä pari kertaa viikossa treenaamaan jos sitäkään ja kuukausi hinta olisi silloin vähän turhan kova. Ehkä sitten joskus… Ehkä.

Tänään sitten pitkin hampain raahasin itseni vielä illalla treenaamaan. Tiesin, että kun pääsen kotiin olen taas oman elämäni fitnesstähti, mutta kyllä minä yritin itselleni keksiä ainakin sata tekosyytä, että olisin voinut jäädä kotiin. Okei, minulla itseasiassa olisi ollutkin ihan hyvä syy, sillä hammastani särkee tälläkin hetkellä niin, että meinaa järki lähteä, mutta eipä se olisi särkenyt yhtään vähempää täällä kotonakaan. Huomenna on pakko soittaa hammaslääkäriin!

Koska treeni meni myöhäiseksi, jouduin tekemään tehokkaan treenin, että ehtisin joskus vielä kotiinkin. Käytinkin 40 minuuttia tehokkaasti ja tein seuraavanlaisen treenin:

5 min reipasta kävelyä matolla

2 x 20 kyykkyä kepin kanssa

1.supersetti: 3x 15 kyykkyä tangolla ja 3x 15 askelkyykkyä

2.supersetti: 3x 20 heilautusta kahvakuulalla ja 3x 15 yhden jalan maastavetoa, molemmille jaloille

3.supersetti: 3x 20 etureisipenkki, 3x 20 takareisipenkki

Tauot pidin lyhyinä, maksimissaan minuutin pituisina. Settien välissä hieman pidempi tauko.

Treenissä meni aika lailla vähän alle sen 40 min ja varmasti huomenna tietää tehneensä. Toivottavasti tämä olisi taas paluu hiljalleen vanhoihin tapoihin, eikä yksi muutamasta treenistä tänä vuonna 😀 Noh en ota stressiä, mutta kyllä minä sen sanon, että tekoisyitä riittää jos niitä alkaa keksimään…

image1-27

 

 

emmakaisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *