Mitä kuuluu #ilokiertoon – haasteen tavoitteelle?

#ilokiertoon haasten on hiljalleen kerännyt Tampereella jo 162 jaettua kuvaa, mikä tarkoittaa siis 162€ Tampereen Ice hearts- järjestölle. Haastetta on jäljellä nyt enää puolitoista kuukautta, mutta aion tykittää ainakin itse kuvia merkinnällä #ilokiertoontampere oikein urakalla, että saadaan pojille kunnon potti kerättyä! Jos et ole vielä mukana haasteessa, niin se on tosi vaivatonta. Laitat vaan instagram- kuvan yhteyteen merkinnän #ilokiertoontampere (tai Kotka, Jyväskylä, Pori, Helsinki) – ei muuta.

Minulla oli tavoiteena, että haasteen loppuun mennessä vedän taas maasta 80kg. Tämä kuulostaa varmaan ihan pikkutavoitteelta, mutta itselleni se on tosi iso määrä ainakin nyt synnytyksen jälkeen. Olen varmaan joskus vetänyt jonkun 90kg, mutta siitä on tosi kauan. Nyt minulla menee 12 x3 aika kevyesti jo 60kg painoilla, mutta en ole uskaltanut lähteä kokeilemaan mitään maksimeja rikkinäisen selän pelossa.

Yksi suurimmista haasteen mukana tuomista asioista on kuitenkin säännöllinen salitreeni. Tämän viikon yövuorojen takia tämä on ensimmäinen viikko kuukauteen kun treenejä ei tule kolmea. Olen saanut pidettyä kiinni kolmijakoisesta ohjelmastani ja ehtinyt hyvin tehdä kolme treeniä viikossa. Olen voinut tosi hyvin ja pitkästä aikaa niskakipunikin ovat poissa. On ihanaa huomata miten omat voimatasot alkaa palautua ja pikkuhiljaa ah niin suuresti vihaamani kyykkykin kulkea.

Olen iloinen, että olen antanut itselleni aikaa palautua ja nyt voin aika huolettomasti treenata jo tosi kovaakin. Kun treeni ei voi venyä pitkäksi ovat treenit nykyään tosipaljon tehokkaampia ja kaiken tekee jotenkin suuremmalla intensiteetillä. Muutenkin treenini ovat saattaneet olla ainoat ”omat hetket” viikossa, joten niistä nauttii ihan eri tavalla kuin ennen lasta. Itselle treenin psyykkinen vaikutus on todella alkanut korostua tänä keväänä… Huomaan, että salille jää monet murheet ja turhautumiset. Olen monesti miettinytkin, että toivottavasti jokaisella pienen lapsen äidillä on joku harrastus missä purkaa paineita, sillä tulisin varmaan hulluksi tällä hetkellä jos en pääsisi välillä hengittämään!

Ensiviikolla Emil menee päiväkotiin ja meinaan koittaa hoitaa treenit ennen töihin menoa, tämä voi olla vähän haasteellista, mutta katsotaan :D!

Kuvat: Milka Tarkiainen /olennaisuuksia – blogi

emmakaisa

2 vastausta artikkeliin “Mitä kuuluu #ilokiertoon – haasteen tavoitteelle?”

    • Emmä tiiä, en vaan tykkää siitä 😀 Teen sitä silti, koska se on oikeasti koko kropalle niin monipuolinen liike 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 5
Tykkää jutusta