Kuinka ehkäistä flunssa?

Mikä siinä on, että mitä tiukemmalle aikataulu menee niin sitä enemmän keksi kaikkea postattavaa blogiin? Koitan olla nyt tehokas. Nämä aamut kun menen iltavuoroon ovat aivan liian lyhyitä ja vaikka Timo vei Emilin tänään pakkasen takia jo mennessään kouluun, olen silti saanut hukattua suoranaisesti koko aamun johonkin. Kävin toki tekemässä mave- treeni CT tunnilla, mutta muuten.. Mihin katosi tunnit?

Vähän harmittaa lähteä töihin kun tuo ilma on noin upea, olisin ollut mieluiten iltapäivän vaikka E:n kanssa ulkona. Pitää toivoa, että tämä ei ollut tämän talven ainoa ”oikea” pakkaspäivä- huonolta näyttää.

Halusin kirjoitella tänään vähän omia hyväksi havaittuja vinkkejä flunssanselätykseen. Tai oikeastaan ei selätykseen vaan ehkäisyyn. Itsellä jos kurkku on yhtään kipeä alan heti totetuttaa totuttua kaavaa ja vaikka varmaan siitä puolet on täysin korvien välissä, en ole ollut kunnolla flunssassa huhtikuun jälkeen (kuuluisat viimeiset sanat).

  • Jokapäiväinen viherpirtelö sekoitettuna c- vitamiiniin. Uskon tähän todella. Sillä otettuani tämän jokapäiväiseksi käytännöksi (okei joka työpäiväiseksi, en kotona muista ikinä juoda sitä) en ole sairastellut juuri ollenkaan.
  • Kun kurkku tuntuu karhealta painelen suorinta tietä kauppaan ostamaan inkivääriä, sitruunaa ja hunajaa. Leikkaan inkivääristä isoja lohkoja mukin pohjalle ja puristan koko sitruunan mehun päälle, sekä ruokalusikallisen hunajaa. Kuumaan veteen sekoitettuna tätä tulee juotua ennaltaehkäisevästi paljon.
  • Superkurkuman olen ottanut vasta nyt käyttöön, rakastan inkivääristä kanakeittoa kipeänä ja kurkumalattesta, jossa siis superkurkumaa käytän, on jännä samanlainen viba, mutta ei kuitenkaan. Kurkuma on ihan luonnon ykköstuote tulehdusten poistossa, tähänkin itse uskon vakaasti ja minusta tämä toimii, mutta kokemuksensa kullakin.
  • c- vitamiini. en viitsi tähän edes laittaa määriä paljon tulee c- vitamiinia otettua, mutta paljon.
  • Eginaforten auringonhattutipat. Jo minun mammani näihin uskoi ja niin uskon minäkin. Tarpeeksi ajoissa kun aloittaa tippojen oton niin aina toimii!
  • Sinkki, siinä määrin kun vatsa kestää. Ja tämä toimii kyllä koko flunssan ajan.
  • Ja sitten se ihan perinteinen lepo. Jos minulla on yhtään kipeä olo niin silloin keskityn lepäämiseen, ei treenejä tai muutakaan hässäkkää, menee oireetkin ohi helpommin kun ei rasita kroppaa liikaa. Pieni ulkoilu toki on aina paikallaan, mutta ei mitään hikijumppaa.

Näillä minä olen pysynyt suht terveenä ja nämä tulee olemaan käytössäni jatkossakin!

emmakaisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta