Noin viikon kuulumiset ja lempi aamupala.

Huomaan hyvin tekeväni luopumistyötä kirjoittamisesta. Vaikka kannan konetta uskollisesti mukana, ei sitä tulee enää avattua niinkuin ennen. Tämän vuoksi minulla kasaantuu kuulumiset pitkältä ajalta ja nytkin olen elänyt vaihderikkaan viikon.

Takan on niin luokkakokousta ja töiden aloitusta, sekä hieman lomailua. Tosiaan työni tänään alkoivat nyt täydellä teholla ja ajatukset ovat ihan täysin siinä. Oli ihan superkivaa viettää viikonloppu Haminassa ja päästä oikein kunnolla tuulettumaan, mutta nyt on kyllä ollut juuri niin tahmea maanantai kuin mitä railakkaan viikonlopun jälkeen voi kuvitella.

Mutta siinä ne kuulumiset oikeastaan olivatkin. Elämä on niin ihanan tavallista kuin mitä se nyt vaan voi olla. Alan olla vihdoin toipunut flunssasta ja nyt jos tämä meidän puolentoista kuukauden sairasputki olisi tässä niin voitaisiin taas palata ns. normaaliin arkirytmiin mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Timolla on töitä enää tosi vähän jäljellä ennenkuin hän aloittaa isäkuukauden ja kesälomansa.

Myös Emilin ensimmäinen kevät päiväkodissa päättyy pian. Hän pärjäsi hienosti nämä viikot päiväkodissa ja taisi kasvaa ainakin puolen vuoden edestä. Emil oppii nyt sanoja ihan hurjaan tahtiin, tänään on tullut repertuaariin kirja ”kiija” ja toisti hän perssä sanan päivä, vaikka tuskin sen suuremmin tiesi mistä on kyse. Pitää kai alkaa hieman karsia tätä omaa kieltä haha..

Haluan ihan ehdottomasti jakaa teidän kanssa minun ylivoimaisen lemppari ”take away”- aamupalan. Olen niin huono heräämään aamulla, että tämä on pelastanut minun aamuni, sillä olen tehnyt tämän tuorepuuron eväsrasiaan  ja napannut sen matkaan mukaan aamuisin.

Tuorepuuroon sekoitan:

  • maustamatonta jugurttia
  • 3rkl kaurahiutaleita
  • noin puoli skooppia fastin salmiakin makuista active protein- jauhetta
  • hieman luomu- lakritsajauhetta

Annan näiden tekeytyä yön yli. Yleensä syön tämän vielä mangososeen kanssa, mutta sen lisään vasta syöntivaiheessa. Tämä on niin hyvää etten kestä!

 

Viisi syytä aloittaa aamu smoothiella!

img_7405

  • Smoothieen saat helposti ujutettua reilun kourallisen hyviä vihreitä, esim minun smoothieni sisälsi tänään lehtikaalia, pinaattia ja minttua.
  • Smoothie on helppo tapa nauttia helposti aamun proteiinit, rasvat ja hiilarit. Minä laitoin tänään meidän aamupalaamme pari rahkaa proteiiniksi, chia- siemeniä rasvan ja proteiinin lähteeksi. Hiilareita en lisännyt sen enempää kuin mitä rahkoista tulee, sillä eilisen tuc- ilta turvottelee vieläkin. Usein kuitenkin laitan smoothieen banaania.
  • Smoothieen saat ujutettua monta hyvää vitamiinia ja superfoodia. Meillä on tällä hetkellä joka aamu smoothiessa puolukoita ja mustikoita, jotka jo itsessään ovat superterveellisiä. Laitan lisäksi smoothieen skip:in mineraalijauhetta, camu camu- jauhetta ja pakurikääpäuutetta, sillä koitan minimoida kaikki riskit tulla kipeäksi.
  • Smoothie on helppo ja nopea aamupala. Kun on kiire smoothien saa helposti mukaan, mutta myös kotona se on helppo nauttia vain yhdellä kädellä. Lue TÄÄLTÄ lisää 😉
  • Smoothie on hyvää ja aina tekijänsä makuista. Smoothie voi olla vakka jäätelöpohjainen suklaa- banaanismoothie jos siltä tuntuu. Parasta siinä onkin, että vain taivas ja raaka-aineet ovat rajana!

Meidän aamupalamme (2 hlö annos) sisälsi tänään: 250ml soijamaitoa, 100ml sokeritonta vadelmamehukeittoa, 2 ehrmannin maitorahkaa, lehtikaalia, pinaattia, minttua, 1dl puolukoita, 1dl mustikoita, pipetillinen pakurikääpäuutetta, 1 rkl chia siemeniä, 2 lusikallista mineraalijauhetta, loraus inkiväärisiirappia.

img_7407