Kolme hyvää, kolme huonoa – ajatuksia ulkonäöstäni

Sain Susannalta haasteen jossa pyydettiin kertomaan omasta ulkonäöstä kolme hyvää ja kolme huonoa puolta. Tämä haaste tuntui hieman hankalalta minusta, sillä itse ajattelen, että meillä ei ole huonoja puolia, olemme vaan jokainen omalla tavallamme persoonallisen näköisiä.

Muistan tuossa jokin aika sitten kun luin Ellen artikkelia jossa julkisuudesta tutut ihmiset kertoivat omista ”kauneusvirheistään” – tai näin juttu oli otsikoitu fb- sivullani. Onneksi myöhemmin jutussa selvisi, että kyse oli kauneuspilkuista, eli asioista, joista nämä ihmiset olivat joskus olleet epävarmoja, mutta oppineet niitä myöhemmin rakastamaan. Olin jo hetken nimittäin raivoissani siitä, että pituutta pidettiin kauneusvirheenä. Pilkku muutti tilanteen heti 😀

Tässä kuitenkin nämä minun kauneus(virhe)pilkkuni ensimmäisenä…

  1. Nenä.. Aloin ylä-asteella tiedostamaan oman nenäni, sillä yksi poika haukkui minua papukaijaksi sen koon takia. Tiedostan sen aina, enkä ihan ole vieläkään sinut sen kanssa, mutta olen oppinut siihen, että se on osa minua enkä olisi enää minun näköiseni jos se olisi toisenlainen.
  2. Polvet.. Minulla on kaksoisleukapolvet, tai siis ne on sen näköiset, että en olisi ikinä treenannut hetkeäkään. Mutta ihan oikeasti, who cares.
  3. Iho.. Odotan sitä päivää, että ihoni alkaa olla normaali, eikä aina epätasaisen näppyläinen. Se ärsyttää tosi kovasti kun on kokoajan näppylöitä naamassa.

Sitten ne minun ulkonäköni hyvät puolet…

  1. Silmät.. Minulla on isot siniset silmät, tykkään niiden muodosta ja kirkkaasta väristä.
  2. Jalat.. Okei, olen hieman kahden vaiheilla, että onko tämä vielä mielestäni hyvä vai huono puoli, mutta kai minun pitäisi olla iloinen näistä 1,5m(ainakin) pitkistä koivistani, jotka ovat aika hoikatkin. Haluisin olla 155cm pitkä, mutta koska en voi niin pitää sitten opetella iloitsemaan tästä mitä on annettu ja jos jotain minulle on siunattu tässä elämässä niin jalkaa..
  3. Peppu.. Vaikka kuinka laihtuisin ja olisin treenaamatta, niin peppu on ja pysyy. Se ei siitä katoa, se vaan vähän lässähtää ja koostumus välillä vaihtaa muotoaan 😀

Olen hyväksynyt sen, että en ole mikään luonnonkaunis ihminen vaan olen todellakin itseni näköinen, hieman persoonallinen tyyppi. Jos alkaisin vertaamaan itseäni muihin saattaisin ahdistua. En tule ikinä mahtumaan siihen normaaliin kauneusmuottiin, mutta tykkään olla minä ja vaikka välillä olisi kiva olla Jennifer Lopez, niin loppujen lopuksi ei hänkään varmaan aina ole sinut oman naamansa kanssa.  Näin on hyvä.

123collage

Haastan tähän haasteeseen kolme ystävääni Lily.fi:stä, eli Milkan(jonka ottamat ovat postauksen kuvatkin), Mirvan ja Iisan 🙂

No nyt sitä ruokapäiväkirjaa..

Ruokapäiväkirjan tekeminen olikin todella ärsyttävää, sillä tajusin, että syön herkkuja joka päivä, siis ihan joka päivä töissä. Kotona meillä ei ole mitään hyvää, niin ei tulee mitän hyvää syötyäkään. Toisaalta rakastan herkkuja, joten en kyllä kauheasti ole niitä töissä vältellytkään. Kuitenkin kohtuus pitää muistaa kaikessa, myös siinä suklaan syönnissä :D.

Toinen kompastuskiveni on se, että kun teen eväät valmiiksi töihin, syön järkevästi ja monipuolisesti. Sitten kun iltapäivästä tulen kotiin, saatan elää loppupäivän pelkällä jugurtilla. Tiedän, että minulle sopii se, että minulla on säännöllinen ruokavalio, sillä silloin syön järkevästi, monipuolisesti ja tarpeeksi.

Nyt syksyltä peruttiinkin suunnitelmat tiukasta dietistä ja lähden liikkeelle siitä, että alan syömään järkevästi. Teen ihan itse itselleni sellaisen suunnitelman, että kaloreita tulee päivässä ainakin noin 2000, nyt alkuun ja siitä sitten hieman niitä nostelen pikkuhiljaa. Koitan saada kropan kestämään enemmän hiilihydraatteja, mutta aion silti ottaa ne vihanneksista ja hedelmistä, aionana poikkeuksena on lempiviljani kaura. Katsotaan sitten keväällä uusiksi kun kroppa ottaa vastaan ruokaa vähän paremmin. Nyt ei ole pitkään aikaan vielä aika karsia kaloreita pois, päinvastoin..

Tässän nyt kuitenkin viimeviikolta ma- ke syömiseni, niinkuin sanoin… Aamut alkaa ihan lupaavasti 😀 Treenejä viimeviikolle kertyi varmaan yhteensä sen 3, että senkin puoleen söin aika vähän iltaisin..

Maanantai

klo 6:15 smoothie: 200ml soijamaito kevyt, 100ml kahvi, 1 skooppi proteiinijauhetta

klo 9:30 gluteeniton kaurahiutale 40g, marjoja, pieni pala juustokakkua 😀

klo 11:20 jauheliha 17% noin 150g, uunikasviksia, salaatti/tomaatti/kurkku

klo 15:30 mango, avokado, omena, lehtikaalismoothie (Bistro Naapuri)

klo 18:34 40g gluteeniton kaurahiutale, 1 skooppi proteiinijauhetta

Lenkki 1h 20min

klo 20:14 riisinuudeli, ananas, kana wokki+ puoli lautasellista salaattia

image5

Tiistai

klo 6:15 smoothie: 250ml makeuttamaton soijamaito, marjoja, skooppi proteiinijauhetta,

klo 10:00 40g gluteenittomia kaurahiutaleita, marjoja

klo 11:30 riisinuudeli, ananas, kana-wokki + salaattia puolikas lautanen (samanlainen kuin illalla)

klo 14:00 1 pipari n. 90g

klo 15:30 smoothie: ½mango, ½avokado, makeuttamaton soijamaito, proteiinijauhe n. ½skooppi

_MG_1030

klo 19:00 100g makeuttamaton soijajugurtti, ½ mansikka skyr.

keskiviikko

klo 6.15 kahvi, 100g makeuttamaton soijajugurtti, ½ mansikka skyr

klo 8:30 40g kaurahiutale, marjoja,

klo 10:00 8 palaa suklaata 😀

klo 11:45 n. 100g broilerinfilee, 50g porkkanaa, puolikas avokado, 20ml salaatinkastiketta, vihersalaattia.

image1 (13)

klo 14:00 pala suklaata ja marianne

klo 15:30 100g makeuttamatonta soijajugurttia

klo 18:00 banaani ja ruisleipä

Kävellen ruokakauppaan, noin 4km yhteensä.

klo 20:30 n. 3,5 dl kasvissosekeitto (bataatti, porkkana, lanttu, sipuli, vesi) 100g raejuusto

_MG_0627

 

Tätä viikkoa en kehtaisi edes paperille pistää 😀 Noh, ensiviikolla uusi yritys!

Kivaa ja aurinkoista lauantaita sinne<3

-Emma