Yksi positiivinen asia vie monta pahaa mennessään!

Kevät on minulle erityisen helppoa aikaa – kelle se ei olisi? Elän valosta ja auringosta, joten ihan sama vaikka pakkasta on sata, olen erityisen hyvällä tuulella ja olo on heti ihan erilainen. Tänään juuri mietin aamulla viedessäni E:tä hoitoon, että miten minä olen joskus valittanut kylmistä pakkaspäivistä? Pukeutumiskysymys sanon minä – hikihän siinä tuli. Suurta iloa minulle tuottaa myös valostuneet aamut. Tiedättekö minun vatsanpohjaani ihan nipistelee kun mietin, että pian saan herätä yhdessä auringon kanssa ja nähdä lumen sulavan pitsireunaisena pois. (You wish, kuraa ja loskaa tiedossa, mutta siitä viis kevät tulee!)

Vaihdan kolmen viikon päästä aamuvuoroon, siis kokonaan. Ei enää vuorotoitä minulle ainakaan tänä vuonna. Ajatus kutkuttelee jo ja olen superinnoissani meidän arjen säännöllistymisestä. E:n elämästä loppuu epävarmuus, sillä esimerkiksi koko kesän minä, sekä Timo ollaan molemmat samassa vuorossa, meidän elämässä on ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2013 molemmat samaan aikaan päivätöissä. Oikeasti mulla on tosi korkeat odotukset sille, että tästä vuodesta tulee hyvä! Ja miksi ei tulisi?

Vaikka päivätyöt tulee elämääni kuin tilauksesta ja tasainen arki odottaa eläjäänsä, harmittaa minua yksi juttu… Rakastan käydä aamuisin treenaamassa. Syksyn aikana rutinoituneet aamun CT- tunnit jäävät tämän myötä historiaan. Olen nauttinut täysin rinnoin näistä aamuista ennen iltavuoroa kun saan käydä rauhassa treeneillä ja lähteä rauhassa töihin. Kaikesta muustahan se on pois, mutta olen saanut muutaman aamun kolmessa viikossa sitä kuuluisaa omaa aikaa. Tänäänkin paukuttelin oman elämäni enkkoja niin, että nyt on taas vähintäänkin voimanaisen fiilis, eipä siinä. Pian sitten paukutellaan enkat iltaisin, järjestelykysymys.

Huomaan, että positiivinen ajattelu tuo todella paljon voimavaroja arkeeni. Jo pelkkä valon määrän lisääntyminen on saanut minut ajattelemaan kirkkaammin ja jotenkin koen, että olen päivä päivältä energisempi. Tässä on ottanut muutama asia päähän viime aikoina oikein olan takaa, mutta taidan saada nämäkin selätettyä. Jos sitä jää vellomaan ärsytykseen tai pettymyksiin, on vaikea pitää mieltä mitenkään positiivisena. Ilon kautta – vai miten se meni?

Ihanaa tiistaipäivää♡!

Kuinka ehkäistä flunssa?

Mikä siinä on, että mitä tiukemmalle aikataulu menee niin sitä enemmän keksi kaikkea postattavaa blogiin? Koitan olla nyt tehokas. Nämä aamut kun menen iltavuoroon ovat aivan liian lyhyitä ja vaikka Timo vei Emilin tänään pakkasen takia jo mennessään kouluun, olen silti saanut hukattua suoranaisesti koko aamun johonkin. Kävin toki tekemässä mave- treeni CT tunnilla, mutta muuten.. Mihin katosi tunnit?

Vähän harmittaa lähteä töihin kun tuo ilma on noin upea, olisin ollut mieluiten iltapäivän vaikka E:n kanssa ulkona. Pitää toivoa, että tämä ei ollut tämän talven ainoa ”oikea” pakkaspäivä- huonolta näyttää.

Halusin kirjoitella tänään vähän omia hyväksi havaittuja vinkkejä flunssanselätykseen. Tai oikeastaan ei selätykseen vaan ehkäisyyn. Itsellä jos kurkku on yhtään kipeä alan heti totetuttaa totuttua kaavaa ja vaikka varmaan siitä puolet on täysin korvien välissä, en ole ollut kunnolla flunssassa huhtikuun jälkeen (kuuluisat viimeiset sanat).

  • Jokapäiväinen viherpirtelö sekoitettuna c- vitamiiniin. Uskon tähän todella. Sillä otettuani tämän jokapäiväiseksi käytännöksi (okei joka työpäiväiseksi, en kotona muista ikinä juoda sitä) en ole sairastellut juuri ollenkaan.
  • Kun kurkku tuntuu karhealta painelen suorinta tietä kauppaan ostamaan inkivääriä, sitruunaa ja hunajaa. Leikkaan inkivääristä isoja lohkoja mukin pohjalle ja puristan koko sitruunan mehun päälle, sekä ruokalusikallisen hunajaa. Kuumaan veteen sekoitettuna tätä tulee juotua ennaltaehkäisevästi paljon.
  • Superkurkuman olen ottanut vasta nyt käyttöön, rakastan inkivääristä kanakeittoa kipeänä ja kurkumalattesta, jossa siis superkurkumaa käytän, on jännä samanlainen viba, mutta ei kuitenkaan. Kurkuma on ihan luonnon ykköstuote tulehdusten poistossa, tähänkin itse uskon vakaasti ja minusta tämä toimii, mutta kokemuksensa kullakin.
  • c- vitamiini. en viitsi tähän edes laittaa määriä paljon tulee c- vitamiinia otettua, mutta paljon.
  • Eginaforten auringonhattutipat. Jo minun mammani näihin uskoi ja niin uskon minäkin. Tarpeeksi ajoissa kun aloittaa tippojen oton niin aina toimii!
  • Sinkki, siinä määrin kun vatsa kestää. Ja tämä toimii kyllä koko flunssan ajan.
  • Ja sitten se ihan perinteinen lepo. Jos minulla on yhtään kipeä olo niin silloin keskityn lepäämiseen, ei treenejä tai muutakaan hässäkkää, menee oireetkin ohi helpommin kun ei rasita kroppaa liikaa. Pieni ulkoilu toki on aina paikallaan, mutta ei mitään hikijumppaa.

Näillä minä olen pysynyt suht terveenä ja nämä tulee olemaan käytössäni jatkossakin!